Paulina Holmberg

Om att ge sig själv tid!
För flera månader skrev jag om att vara stressad, och jag tror att jag rent allmänt är ganska stressad som person, vilket är ett resultat av att inte uppskatta och kunna ta tillvara på vad jag själv gör och den tid jag har. Innerst inne vill jag hinna med allt, helst allt och lite till, men let's face it, ingen vinner på det. Så hur ska jag göra för att uppskatta min egen tid mer? För det första ska jag göra saker som jag tycker är kul, inte saker som andra vill att jag ska göra, inte saker som kan komma och gynna mig i framtiden, utan det som jag vill göra precis just nu. Vilket innebär att om jag får frågan att fotografera någon, så gör jag jättegärna det, men på mina villkor. Får jag frågan om att arbeta på något av de ställen som jag står på inrigning på, så känner jag av dagsformen och svarar utifrån den! 
 
Vad vill jag då säga med det? Jo, att äntligen ska jag (försöka) bli lite mer egoistisk, och inte tänka på vad alla andra tänker och tycker, och inte alltid tänka på framtiden (obv behövs det ibland med). Jag vill göra det jag tycker är roligt just nu, och rent ut sagt skita i om  det tar mig någonstans eller inte.
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress