Paulina Holmberg

Capsule wardrobe - inköp av nya kläder
Som jag skrev HÄR har jag börjat lite smått med en så kallad capsule wardrobe. Första steget var ju att rensa bort gamla kläder, och hjälp vad mycket jag rensade bort! Så otroligt mycket kläder som inte kommer till användning, utan bara hänger på samma galge hur länge som helst. Nu har jag haft fullt upp med att göra mig av med alla kläder, och har dessutom tjänat en liten peng på vägen, så nu tog jag nästa steg mot en ny garderob. Nämligen genom att köpa på mig några nya plagg. Dock fick det bli väldigt få plagg, och jag gjorde något jag inte brukar göra, nämligen att välja kvalité framför pris. 
Så nu är vårens/försommarens garderob klar, och det blir ett kul experiment att se om jag kommer fixa att bara använda de kläder jag valt ut, eller om jag kommer slita mitt hår ändå för att jag "inte har någonting att ha på mig". Detta var ju dock ett problem innan med, när min garderob faktiskt var mycket mer välfylld än den är nu!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress