Paulina Holmberg

En lista!

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Jag grät senast i söndags, varför är både svårt och lätt att svara på -gravidhormoner! OH lord! Jag längtar tills huvudet börjar fungera som det ska igen!

TRE SAKER DU AVSKYR

  • Kopplat till frågan ovan - mina gravidhormoner.
  • Att tiden inte räcker till riktigt, vi har mycket saker vi vill hinna göra här hemma, men veckan har bara 7 dagar, och framförallt så har helgen bara 2/3. 
  • Att jag var liiite för stressad när jag hade en fotografering i lördags, jag hade kunnat göra saker bättre, men samtidigt har jag med mig det i ryggsäcken till nästa gång!

HUR VAR DU I SKOLAN?
Jag har alltid varit lite lat, men samtidigt haft väldigt lätt för mig. Jag har väl aldrig riktigt siktat på mer "än jag behöver". Jag kollar exempelvis aldrig på betygskriterierna för VG för jag vet att det räcker med G. Däremot har jag ofta haft rätt så bra betyg trots det, men som sagt, det hör till att jag har rätt så lätt för mig.

 

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Antagligen samma saker som de flesta andra, men känslan av att inte räcka till eller hinna med allt som jag VILL göra. För egentligen är det sällan saker jag BEHÖVER göra jag blir stressad av, utan snarare de saker jag bara vill göra.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:

  • Niklas.
  • Tanken på att vi om ca två månader kommer ha en alldeles egen liten familj, och att vi kommer få ta med oss en liten pojke hem till vårt hus.
  • Att jag inte har så långt kvar i skolan. Till sommaren är det bara ett halvår kvar.
 

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Tror att de flesta rent generellt uppfattar mig som glad och rolig, men kanske lite gnällig sen jag blev gravid. Tror dessutom att en del kompisar tycker att jag blivit lite tråkig sen jag blev gravid (fått antydningar om detta). 

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Jag uppfattar mig själv som glad och rolig, strukturerad men lite smått stressad. Dessutom uppfattar jag mig själv som "arbetsam", jag jobbar hårt för det jag vill, och sliter mycket mer än folk tror. Jag får ofta påminna folk om att jag faktiskt har pluggat 100% i snart tre år samtidigt som jag har jobbat en hel del.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Just nu. Jag har aldrig varit så nöjd med mig själv som under graviditeten, kanske låter konstigt med tanke på att jag är större än jag någonsin vart, men nu ska det ju vara så!

 

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Jag skrattade mycket i lördags då jag var på 50års-kalas, annars skrattar jag nog nästintill varje dag när jag och N fånar oss.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Detta säger sig nog självt, men graviditeten och fisen som ligger i magen.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Musiker - enough said!

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Jag hoppas och tror att jag kommer vara bra som förskollärare eftersom jag läser till det. Utöver det tror jag att jag (med övning) skulle vara bra på jobb som fotograf, och grafisk formgivare.

 

 

Snodde listan från Thowe!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress