Paulina Holmberg

Tankar inför skolstarten!
Nu ska jag ju snart börja min sista termin i förskollärarprogrammet i Falun, och jag känner att skolan verkligen kräver någonting helt annat av mig nu. För det första kräver ju kurserna lite mer eftersom vi faktiskt är klara förskollärare, och vi ska skriva ett examensarbete. Examensarbetet i sig oroar mig inte just nu, men jag förstår ju att det kommer vara någonting helt nytt och inte likt någonannan kurs vi har haft. 
Dessutom kommer den här terminen kräva ännu mer självdiciplin och planering än vad de andra har gjort. Nu är jag ju helt plötsligt mamma och ska försöka balansera mammarollen med studentrollen. Jag tror självklart att det kommer gå, annars hade jag ju väntat med min sista termin, men jag är helt övertygad om att vissa dagar kommer vara betydligt jobbigare än andra! Som sagt inser jag ju ocks att det kommer krävas mycket mer självdiciplin än innan, då jag nu kommer få vara beredd på att plugga varenda sekund som Benjamin sover, nu kan jag helt enkelt inte sätta mig och kolla på en serie längre istället för att plugga. Dessutom är jag beredd på att jag kommer få ta hjälp av vänner och familj på ett helt annat sätt än tidigare för att få det hela att gå ihop!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress