Paulina Holmberg

4 dagar över tiden
Idag är jag i vecka 40+3, och har därmed gått 4 dagar över tiden. Jag har ju sedan långt tillbaka varit stensäker på att jag skulle få "för tidigt", men tji fick jag. Ännu har ingen bebis setts till, och det är sjukt jobbigt att gå och vänta. Note to self till nästa förlossning - Räkna med att bf är två veckor senare än vad de säger. (I mitt fall skulle jag denna gång alltså räknat med förlossning 1/7).
 
 
As I said, det är sjukt jobbigt att gå och vänta, och jag har blivit väldigt deppig den senaste tiden. Jag vet att det är korkat med tanke på att jag nu är närmare än jag någonsin vart, men nu känns det som att han inte kommer att komma längre, som att hela graviditeten är inbillad i princip. 
 
Idag var jag i alla fall hos barnmmorskan och hon trodde att det inte var långt kvar nu, då hon märkte av lite förändringar och sådär. Dessutom fick jag en hinnsvepning gjord, så vi får väl se om den kan ha varit till någon nytta eller ej. Har googlat för fullt på om andra fått resultat av en hinnsvepning, vilket verkar vara väldigt olika.
Anonym

Hoppas din hinnsvepning gör nytta. Jag följer med spänning. Är själv på bf+1 idag och BM lovade hinnsvepning på torsdag.

Svar: Hur gick det med din hinnsvepning? Här kom han på torsdagen ☺😍
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Sara

Jag är i precis samma situation! Började vänta vecka 38 och det känns som om han aaaaldrig kommer (40+3 idag). Nu har han missat 3 deadlines (sommarstängning av bb, bf, föräldrar åker hem från semester) och väntan fortsätter. Håller tummarna för att din BM har rätt :-)

Svar: Hur gick det för dig? Här kom lillen på torsdagen (bf+7), ingen aning om hinnsvepningen hade med det hela att göra dock 😂😍
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress