Paulina Holmberg

Vecka 26
Fisen ska nu väga ca 800-900 gram och reagerar vid ljud och beröring. Nu växer också magen för fullt. Jag har dock fått höra att jag fortfarande har en "liten" mage, men jag antar att det beror precis på vad man jämför med. Jag ser den definitivt!
 
Vecka 26 (25+0)
 
Det som är "nytt" är egentligen att jag börjat med järntabletter, men jag blir otroligt illamående av dessa så jag vet inte riktigt om jag vill fortsätta med dem. Jag fick rådet att ta dem på kvällen istället för på morgonen, det hjälper lite men inte helt. Barnmorskan tyckte att vi skulle vänta på svar på mina blodvärden och sedan bestämma om/hur mycket extra järntillskott jag i så fall behöver. Någon annan som blivit sådär fruktansvärt illamående av järntabletter?
 
Jag var också hos BM i tisdags och fick lyssna på fisens hjärta. Han är verkligen en enveten liten krabat och puffar gärna tillbaka när man trycker lite på magen. 
 
Förövrigt är det ju nu då alltså ca 15 veckor kvar tills han förväntas titta ut. När jag längtar efter honom känns det som en evighet, men när jag tänker på allting som behöver ordnas innan han kommer känns det som att det är hur snart som helst, och att det inte finns tillräckligt med tid. Dock småhandlar vi saker lite då och då, men det känns ändå som att det är så mycket som fattas. 
 
 
Susanna

Fin liten mage :)

Svar: Tack :)
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Veronica Wallgren

Jag får också höra att jag har en liten mage. Men det beror helt och hållet hur man är i kroppen. För hos barnmorskan ser allt bra ut och det är det viktigaste. Sen växer många magar mer på slutet så det kanske både din och min gör.

Svar: Ja men precis, det viktigaste är ju att den därinne har det bra :) !
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Johanna

Gud vad roligt! inte lång tid kvar nu :)

Svar: Ja jättekul :) nej det börjar allt närma sig!
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress