Paulina Holmberg

Vecka 27
Äntligen är vi nere på tvåsiffrigt! Idag ör det 97 dagar kvar och det känns faktiskt som att man har någonting att "räkna ner" till. Sen är jag fullt medveten om att man inte ska låsa sig vid bf, men det är ändå väldigt kul att ha ett datum att se fram emot.
Vecka 27 (26+0)
 
Den senaste veckan har varit allt annat än bra! Jag har värre illamående nu än när jag precis blev gravid. Jag anar ju som sagt att detta beror på järntabletterna, och jag försöker bara ta dem varannan dag (trots att barnmorskan inte sagt någonting). Jag har också haft världens PMS, gud vad jag tycker synd om N ibland, men han är ju trots allt delvis ansvarig för det hela.
 
Illamåendet har gjort att jag knappt är sugen på någonting alls, men är det någonting jag faktiskt vill stoppa i mig just nu så är det blodapelsiner! Så himmla gott!
 
Förövrigt kan jag känna att fisen inte känns lika starkt längre. Det känns dock som att jag skriver detta varje vecka, och egentligen handlar det nog mest om att jag vant mig och därför inte tänker på det. Jag har ockkså läst att barnet kan vända sig om och därför sparkar mer mot ryggen, då känns det inte lika tydligt. Dessutom, om jag ska tänka logiskt så finns det ju mindre plats att ta sats emot där inne, så det kanske inte är så konstigt egentligen!
Veronica Wallgren

Jag har känt bebisen olika mycket. Jag har moderkakan i framvägg och vissa dagar kände jag bebisen knappt någonting bara för den hade lagt sig på ett annat sätt. Men nu finns det inte så mycket plats att röra sig på så nu känner jag den oftare :)

Svar: Ja, nu känner jag bebisen ganska mycket, men framförallt på natten, då jag helst vill sova ;D
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Emelie

Fin mage du har! Känner igen det där med att man känner bebisen olika mycket. Kram från mig

Svar: Skönt att höra att man inte är ensam! Det är ju annars en sådan sak man kan bli ganska orolig över! :)
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress