Paulina Holmberg

Packa BB-väskan

Det börjar som sagt dra ihop sig och jag har googlat runt som en galning för att hitta vad man "behöver" ha med sig till BB. Det är så himla svårt att tänka sig vad man kommer att behöva och inte, och jag har ju dessutom ingen aning om vad som redan finns på BB och inte. Men hur som helst bestämde jag mig att nu när det faktiskt är mindre än en månad kvar till bf så är det dags att packa BB-väskan. Vissa saker har inhandlats nya, men jag har verkligen försökt att ta saker som jag redan hade hemma. Detta är alltså vad jag har packat hittills:

(Ser du någonting som fattas så hojta gärna till, jag är tacksam för alla förslag!)

 

I necessären
Amningsinlägg
Amningssköldar (Vet inte alls om dess kommer användas, men jag tar med dem iaf, vi struntar nog i att ta med napp över huvud taget)
Tofsar
Läppbalsam (Jag har min favorit från Carmex som får följa med)
Tandborste och tandkräm
Deodorant
Schampo, balsam och ansiktsrengöring (Jag har små reseförpackningar som jag fått från Glossybox och liknande)
Purelan för eventuellt ömma bröstvårtor
Hårborste
Några bindor (Jag har förstått att man får från BB men har med några extra ändå)
Intimservetter (Det finns ju våtservetter med, men det känns ändå fräscht att ha med i fall att)

När det gäller smink och sådär så är jag helt övertygad om att fokus och ork INTE kommer ligga på att sminka sig, men jag kommer nog ändå plocka ner en liten mascara, foundation och ögonbrynspenna så att jag åtminstonde kan få känna mig fräsch när vi åker hem!

Till Sprattelfisen
3 omlottbodies och 1 vanlig body
2 par byxor
2 pyjamasar
2 mössor
2 par strumpor, ett par tunna och ett par lite tjockare 
1 varmare kofta att ha till hemresan om det skulle behövas
Filt
Snutte

Jag kan mycket väl ha packat för mycket, men hellre det än för lite. Jag har dessutom blandat storlek 50 och 56 då jag tänker att det inte gör någonting om det är lite för stort, men det är jobbigt om man bara har med sig för små kläder. Fisens saker kommer jag att packa i skötväskan där det dessutom redan ligger några blöjor och våtservetter (har dock förstått att man får det på BB, men kan ju va bra till hemresan om inte annat).

Till mamman
2 par mjuka svala byxor
1 tunika
1 amningslinne
Några vanliga linnen och toppar
1 lång kofta
Sköna och stora trosor
Strumpor
2 mjuka amningsbh:ar att sova i
1 vanlig amnings-bh
Innetofflor

 

Övrigt
Legitimation, kontanter och kontokort
Mobil + laddare
Kamera + laddare
Babyskydd
Babynest
Godis och drycker
Tofflor till N
Ombyte till N
Varsin tidning (Jag har faktiskt köpt varsin tidning till mig och N, även om jag har svårt att förstå att fokus skulle ligga på det under förlossningen, men skulle vi vilja ha det så är det nerpackat i alla fall)

Något "matigt" till N? - Alla poängterar ju att pappan inte får mat på förlossningen och BB, och att man därför bör ta med sig nåt ätbart till pappan, förutom sockerbomben vi tar med oss då, men hur är det egentligen med detta? Det finns ju restaurang och Pressbyrån på KSS som vi ska till. Hur gjorde ni? Hade ni med er mat till pappan, och vad i så fall?

Sara

Vi hann aldrig tänka på mat dock men skulle jag ha verkar och sebbe (mot all förmodan antar jag) skulle blivit hungrig hade jag nog inte velat att han skulle springa bort till pressbyrån.. Och skulle han gjort det skulle han fått stå kvar där och äta ;-) jag vet inte vad det skulle vara att ta med direkt men inget som doftar för mycket framför näsan på en födande kvinna ;)

Emelie

Ta många bindor.. blöder mycket efteråt och bbs var sådär bekväma. Kramar! Babyiscoming.blogg.se /Emelie

Svar: Åh tack :D Kram
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress