Paulina Holmberg

Vecka 37
Idag  gick vi in i vecka 37, och jag fick upp en ny ruta i min app där det står att 95% av alla födslar sker mellan 37-42. Vad innebär då detta? Jo att snart ser vi faktiskt en ände på detta! Fisen ska nu vara ca 46 cm lång och väga ca 2,8-2,9kg.
Vecka 37 (36+0)
 
Det senaste har faktiskt skiljt sig en hel del mot hur det varit innan. Halsbrännan har lugnat ner sig och jag hoppas VERKLIGEN att den håller sig borta för den var inget kul alls! Däremot så har jag fått så himla ont i ryggen det senaste. Jag vill helst bara ligga i sängen hela tiden för att det gör så ont (alltid ska det vara något).
 
Jag har dessutom fått så grymt ont i fötterna det sista, speciellt när jag kliver upp på morgonen! Fötterna blir också lite svullna, mest undertill. Egentligen tror jag att jag skulle behöva stödstrumpor, men ärligt talat tänker jag att graviditeten snart ska vara över (jag vet att det kan dröja, men jag hoppas det iaf). Därför känner jag att stödstrumpor är onödigt, och jag försöker vila med fötterna högt istället, det hjälper en del.
 
Fisen har ändrat sina vanor i magen med. Innan kände jag honom i princip hela dagarna, lite då och då. Jag känner honom fortfarande under dagarna, men inte alls lika mycket. Istället har han börjat ha disco om nätterna och sparkar järnet så att mamman får gå på toa hur många gånger som helst. Förövrigt vet vi nu att han ligger med huvudet neråt, så det känns jättebra!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress