Paulina Holmberg

Minimalism
Jag har ju tidigare skrivit om vägen till en Capsule wardrobe, och har det senaste verkligen börjat intressera mig för minimalism. Som jag har förstått det kan minimalism vara vad som helst egentligen, och handla om olika saker för olika personer. För vissa kan det vara en klädstil, för andra inredning, och för en del kan det handla om att äga mindre än exempelvis 100 saker (skulle dock aldrig fungera för mig). Det finns också vissa som kör på "en in-en ut", vilket i princip innebär att varje gång hen köper någonting nytt så måste hen göra sig av med någonting gammalt.
 
Som sagt har jag verkligen börjat intressera mig för detta, dels för att jag är väldigt duktig på att samla på mig saker jag inte behöver. Och dels för att det här med att konsumera sätts i system, och ju mer saker man har, desto mer vill man ha. 
 
Så nu har jag börjat rensa här hemma, och ska göra mig av med saker som vi inte längre använder. Så vad är min syn på minimalism? Jo att bara ha saker som uppfyller ett syfte och gör mig lycklig. Jag tänker alltså inte att det behöver kopplas till en direkt kläd- eller inredningsstil, utan det kommer att reda upp sig ändå så fort man gjort sig av med alla meningslösa saker som bara ligger och skräpar!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress