Paulina Holmberg

Bebismagen!
Tänkte jag skulle uppdatera om den onda magen som Benjamin hade i början. Jag testade alltså att helt utesluta mjölk ur min kost och vi började ge honom magdroppar. Ganska snart började magen bli bättre! Jag tog så tillbaka mjölken i kosten och konstaterade att det inte hade gjort någon skillnad. Vi har fortsatt med magdroppar men jag tror egentligen inte att de håller gjort någon skillnad.
 
Summan av kardemumman är alltså att magen helt enkelt blev bra av sig själv.  Dock kan jag inte påstå att Benjamin alltid är nöjd för det! Han är en väldigt bestämd liten bebis och visar tydligt vad han vill och inte vill!
 
jeweljulia.blogg.se

Har ni testat magmassage? Om inte så be BVC visa er hur man gör, för att underlätta med gaser och avföring som inte alltid vill komma ut för de små liven. Det hjälpte både oss och de andra familjerna i föräldragruppen när det i perioder var bebisar med magont.

Svar: Ja, vi gör magmassage nästan varje dag, men tack ändå :) Magen har dessutom blivit mycket bättre sedan!
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress