Paulina Holmberg

7 days of minimalism - Dag 5
Jag var liiiiite orolig för detta dygnet. Inte för att jag absolut inte kan klara mig utan sociala medier, men helt offline är lite svårare. Dock höll jag det inte helt, utan gick in på min skolas kurssida då jag skulle lämna in den sista uppgiften i kursen. Dock kännde jag att jag fick mycket gjort när jag var offline. Jag fixade lite hemma, och jag kunde spendera lite tid åt att läsa - något jag försöker göra mer nu när jag slipper läsa kurslitteratur.
 
Dessutom har jag och N försökt, mer allmänt, lägga ifrån oss telefonerna när vi är hemma tillsammans. Jag tror det är någonting som alla förhållanden mår bra utav, annars sitter man tillslut i varsin ände av soffan på kvällen med varsin telefon upptryckt i ansiktet, och slösurfar. Inte så värst socialt, och verkligen inte en miljö som jag vill ha mitt barn i. Därför har vi sagt att "normala vardagar" så lägger vi ifrån oss våra telefoner när N kommer hem. Behöver vi sedan kolla upp någonting så gör vi det tillsammans vid datorn istället!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress