Paulina Holmberg

7 saker du troligtvis inte vet om mig
Jag brukar tycka att det är lite kul att få reda på random roliga saker om personer, så jag tänkte helt enkelt att jag delar med mig av 7 saker som ni kanske inte redan visste om mig.
 
Jag är pedant men avskyr att städa. 
Alltså, vem gillar egentligen att städa? Ja inte jag i alla fall! Dock blir jag otroligt stressad av när det är stökigt och får smått panik när saker inte ligger på sin plats.
 
Jag har alltid för många bollar i luften.
Jag är en kreativ person som ständigt kommer på nya projekt, pyssel och idéer. Detta skadar mig på så sätt att jag har svårt att hålla fokus. Istället för att göra en sak jättebra, gör jag flerra saker "tillräckligt bra".
 
Jag har två rum som är "mina" hemma men hade gärna haft fler.
I vårat hus har vi egentligen verkligen tillräckligt med rum. Vi bor i ett stort hus och två mindre rum är nästan helt mina. Det ena är ett kontor där allt mitt pyssleri, fotande mm äger rum, och det andra rummet är min (vår) walk in closet. Självklart har vi rummen tillsammans och N får mer än gärna vara i dem, men han är det nästan aldrig.
 
Jag vill ha en till katt.
Vi har en katt som är en familjemedlem. Jag tycker verkligen att djur ska vara familjemedlemmar, men kan själv erkänna att vi har spenderat mindre tid med henne sedan B föddes. Dock vill jag ha en till katt, dels för att utöka familjen ytterligare, men också för att skaffa en "katt-kompis" till vår nuvarande katt.
 
Jag får bara svårare och svårare att köpa kläder till mig själv.
Jag har absolut inget emot hur min kropp ser ut just nu, jag lägger faktiskt inte så mycket fokus på det om jag ska vara ärlig, men när jag går och shoppar har jag jättesvårt att hitta kläder som passar. Min kroppsform har ändrats sen jag fick B, och kläderna sitter inte som jag är van. Därför är det svårt att hitta kläder som passar den nya kroppsform som jag fått.
 
Jag har helt tappat sugen på att renovera.
När vi flyttade in i det här huset hade vi stora visioner om vad det här huset kunde bli, och missförstå mig inte, det har vi fortfarande. Skillnaden är att just nu lägger vi fokus på annat och har lagt renoveringen på hyllan.
 
Jag har tidigare skrivit inlägg om minimalism men är nog snarare en pryljunkie.
Som jag skrev här ovan har jag svårt att göra någonting jättebra, och gör det mesta halvbra. När jag skrev här i bloggen om minimalism och decluttering var det den vägen jag ville gå just då. Dock har detta ändrats och jag hittar ständigt nya saker jag vill ha. Kanske kommer detta ändras igen, men just nu får jag nog kalla mig en pryljunkie ändå.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress