Paulina Holmberg

Om stress, press och att inte hinna med.
Ett bra tag (egentligen hela tiden) har jag lagt alldeles för stor press på mig själv. Jag vill uppnå så mycket som möjligt, på så lite tid som möjligt, och det enda detta egentligen medför är en himla massa stress! Det gäller både fotografering, skola, jobb och träning.
 
Nu väljer jag att pausa lite. Inte pausa från sakerna i sig, inte lägga ner någonting utav dem. Bara göra sakerna i min takt (lite svårare med jobb och skola tho). För ärligt talat kan varken kroppen eller psyket må bra av att stressas för att man vill så mycket. Inte ens om jag uppnår det jag vill, kommer jag att kunna glädjas fullt ut om jag har mått dåligt på vägen. 
 
Jag kommer alltså varken ge upp mina mål eller drömmar, och jag kommer inte lägga ner några av de saker som jag faktiskt älskar att göra. Jag kommer bara ge mig själv lite tid att hinna med, och faktiskt må bra på vägen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress