Paulina Holmberg

Sista dagen på jobbet!
Jag bestämde mig för lite mer än en månad sen att jag skulle jobba april ut, men inte in i maj. Förvisso hade jag kanske orkat vara kvar ett par veckor till, men jag valde att ändå fokusera på bara skolan den sista tiden. Har jag bara det i fokus kanske jag kan göra de sista uppgifterna snabbt så att jag är förberedd ifall fisen skulle få för sig att kika ut lite tidigare. Det går ju trots allt inte att veta!
 
Så idag är alltså min sista dag på jobbet. Jag börjar halv tolv och slutar halv sju ikväll, så det blir en lång eftermiddag, men med tanke på att det faktiskt är min sista jobbdag så kan jag ta det. Även om det känns sjukt tråkigt att sluta jobba så känns det också skönt att kunna försöka ta sovmorgonar, och bara fokusera på skolan (går upp tidigt nu för att hinna så mycket som möjligt innan jobbet).
 
Vi hade funderingar på att jag skulle plocka ut föräldrapenning redan nu, men med tanke på att jag får tillbaka mer på skatten än vad jag brukar tjäna på en månad så känns det absolut inte som att jag behöver det. Det känns skönt att kunna spara föräldradagar när man faktiskt har möjligheten!
Sofi

Skönt med bara skolan har du de att kunna fokusera på. Jag själv har två jobb, slutade på de ena för en månad sedan pgr. visa risker i de jobbet men sen mitt vanliga jobb slutar jag på nu i slutet av Maj ska bli väldigt skönt att komma i en lugn stämning (förhoppningsvis) och bara få fokusera på sig själv, kan tro man behöver de! Trevlig söndag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress