Paulina Holmberg

make your priorities straight!
Ärligt talat vet jag inte hur andra får ihop allting. Just nu har jag VFU och har ännu mindre tid än vanligt men även annars tycker jag att tiden inte räcker till. Just nu går mycket tid åt till skolan och all annan tid vill jag ge till Benjamin. Just nu kommer blogg, sociala medier och mobiltittande sist och min son först!
Anonym

Hur gör du med Benjamin när du är på VFU? Hur mycket VFU har du?

Svar: Jag har VFU 3-5 dagar i veckan i 5 veckor och Benjamin är med sin pappa då. Jag har valt att ha fast tider som jag är på förskolan för att det ska bli rutiner på amningen. N ger ersättning en gång per dag och jag åker hem på rasten och ammar :)
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Anonym

Hej! Bor du i Dalarna? Har kommit in på grundskollärare 1-3 och förskola och fått reda på att man måste göra sin VFU i dalarna vilket känns som en omöjlighet eftersom hur ska man hitta någonstans att bo i 5 veckor? Vad tycker du?

Svar: Hej vad roligt att du har kommit in på lärarprogrammet och grattis till ett väldigt roligt yrkesval! När jag började plugga behövde vi inte göra våran VFU i dalarna utan har under hela utbildningen fått göra den på hemmaplan, men jag vet att de gjorde om sen så att man, som du säger, måste göra sin VFU i dalarna. Jag ser verkligen nackdelarna i detta och hade själv inte valt den utbildningen om det hade vart likadant när jag började, så jag kan tyvärr inte komma med råd över hur du ska göra!
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress