Paulina Holmberg

Att rensa ut - Minimalism
Som jag skrivit om tidigare har jag rensat ut en hel del saker här hemma, men ändå inser jag att vi har jättemycket saker kvar som inte tjänar något syfte. Därför tar jag då och då och försöker plocka ner saker som jag inte ser någon glädje i längre, i en låda. Vissa saker ger jag bort till familj och vänner, och vissa saker donerar jag till second hand.
 
En annan sak som hjälper mig till att få en mer minimalistisk livsstil är att skriva en wishlist. Jag skriver alltså upp saker som jag/vi vill ha och anser oss behöva. Dessa saker får sedan ligga kvar på listan under en period, varpå vissa saker behövs ännu mer, och vissa saker stryks helt.
 
Ett annat steg har varit att säga upp min glossybox-prenumeration. Den gör ju trots allt att det bara kommer in MER saker in i hemmet, som jag dessutom inte ens väljer själv.
 
Nu under de nästkommande dagarna kommer jag att göra listan ovan, med start imorgon (1 juni). Jag uppdaterar om resultaten för varje dag, (kan bli knepigt med "stay offline for 24 hours", men jag får väl helt enkelt göra den uppdateringen i efterhand!
 
Sandra K

Åh vad inspirerad jag kände mig att göra det samma! Har redan gått 9 dagar över tiden idag så kommer nog inte kunna göra 7 dagar i rad men kanske ska börja med dag 1 idag ändå. Tack för tipset!

Svar: Åh vad roligt! Kör på, och lycka till! :D
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress