Paulina Holmberg

Ny kamera?
Jag har ju min systemkamera som jag använder hela tiden då vi är hemma, dock har jag märkt att jag använder mobilen mer och mer för att både fota och filma Benjamin, men som den nörd jag är så nöjer jag mig inte med mobilkamerans kvalité. Därför har jag börjat fundera på att skaffa en mindre och smidigare kamera som vi (hela familjen) kan använda till små vardagsögonblick, men också då vi inte är hemma.
 
Tankarna går mest på en kompakt systemkamera då man (eller iaf jag) blir så kräsen då man är van vid en vanlig systemkamera. Jag gillar friheten att kunna styra alla aspekter då det gäller bilden helt själv. Jag vill också ha en kamera som vi kan filma med, och därmed alltså har autofokus (vilket inte min kamera har), det är oerhört jobbigt att fokusera manuellt då man filmar!
 
Just nu funderar jag på en Sony Alpha A5000. Framförallt så ligger den i rimlig prisklass, men dessutom har den många bra funktioner som gör den smidig att ha med sig om man ska någonstans!
 
 
mammatillmirakel.blogg.se

Jag går också i köptankar om att skaffa en kompakt systemkamera :) jag ska satsa på en Olympus :)

Svar: Spännande :D Jag har beställt min nu ;D Blev en SONY
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress