Paulina Holmberg

5 fördelar med att studera på distans.
Jag valde fort när jag bestämt mig för att bli förskollärare för att studera på distans. Jag försökte då ta reda på hur det var att studera på distans, men detta verkade inte vara ett vanligt ämne. Här nedan kommer jag lista 5 fördelar med att studera på distans.
 
 
Du kan välja att finansiera studierna på andra sätt än csn.
Jag har faktiskt funnit mycket tid till att jobba både på kvällar och helger, och har sedan jag började läsa inte tagit några lån alls än.
 
Det är sällan några salstentor.
Vi har under 2,5 års tid haft EN salstenta. Detta är perfekt för mig som blir väldigt nervös inför salstentor och föredrar inlämningar och rapporter.
 
Min "restid" är samlad under få tillfällen.
Jag slipper åka fram och tillbaka till en annan kommun varje dag, och åker istället 1-2ggr per termin, men då en längre sträcka.
 
Vardagslyx i form av hotellbesök.
Varje gång jag är uppe i Falun där skolan ligger har vi "tjejkvällar" på hotellet, och vi käkar hotellfrukost varje morgon.
 
Du kan planera dagarna som du vill.
Du väljer själv om du hellre vill jobba på dagen och plugga på kvällarna (om det inte är seminarium).
 
 
Skogsraah ☾

Har funderat på att plugga på distans i framtiden! Verkar bra :)

Svar: Ja, det är nog olika, men för mig har det funkat superbra!
Paulina Holmberg

Sofi

Jag pluggade också på distans för ett tag sedan men jag fixade det inte. Måste ha en lärare att kunna fråga mellan fyra ögon. Jag pluggade Historia via NTI och de är ganska krävande enligt mig så fick dessvärre hoppa av. Har en förhoppning om att komma in på Polis Utbildningen i Växjö där jag bor men de får vi ta längre fram :) Lycka till med ditt! Fin dag!

Svar: Vad synd att det inte funkade för dig, det är nog väldigt olika för person till person! Hoppas du kommer in på polisutbildningen när bebis har kommit ut och så :D
Paulina Holmberg

linah

roligt att du bloggar! <3

Elin ❤ 21 år, förlovad och sambo med min kärlek.

Åh så glad jag blev att jag hittat din blogg! Jag funderar själv på att bli förskollärare och funderar just nu på distans eller inte. Du får gärna göra ett inlägg om vad du tycker om utbildningen om du har tid och lust, har jag missat det kanske du kan länka till det inlägget? Så roligt att få höra vad andra tycker om utbildningen osv :) Kram

Svar: Vad kul :) Jag har gjort ett inlägg här:http://paulinaholmberg.blogg.se/2016/january/5-nackdelar-med-att-studera-pa-distans-2.html
Annars kan jag självklart göra ett inlägg, finns det något specifikt du vill veta, eller bara lite allmänt?
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress