Paulina Holmberg

Redo att bli föräldrar
Vår graviditet var ju till viss del planerad, och därför kan man väl kanske säga att det var ett första steg mot att känna sig "redo". Dock tror både jag och N att man inte kan bli helt redo som föräldrar förrän barnet faktiskt har kommit ut. Jag tror säkert att man kan ställa in sig i föräldrarollen på olika sätt, men jag tror inte man blir helt redo.
 
Så när folk har frågat N om han är redo att bli förälder (det verkar bara vara pappan som har problem med den biten enligt andra människor), så har han helt uppriktigt svarat "Nej, det tror jag inte man kan bli innan barnet har kommit". Sen tvekar inte jag en sekund på att N kommer att bli världens bästa pappa (annars hade jag inte velat ha barn med honom), men det här med att känna sig "redo", den biten kommer nog i efterhand.
 
När det kommer till mig så har jag ju en termin kvar i skolan innan sprattelfisen kommer, men jag tror det kommer lösa sig bra. Jag läser ju på distans, och har därför möjlighet att vara hemma med barnet samtidigt som jag pluggar!
Sofi

Jag tror inte man kan förbereda sig på det mentala de kommer komma när bebisen är här!!:)

Svar: Ja men precis så tror jag med :)
Paulina Holmberg

Mirre

Allt faller mera på plats då man kommit in i ett liv med nya familjemedlemen så redo blir man inte direkt så när man är gravid, men man är redo att få barn, men förälder känner man sig inte som förrens man fått barnet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress