Paulina Holmberg

7 days of minimalism - Dag 2
Dag 2 har inneburit att rensa bland mina facebook-vänner. Jag hade 329 från början, absolut inte jättemånga, men många fler än jag "behöver". Det är grymt många av dessa som jag inte känner över huvud taget, och egentligen inte har något större utbyte av alls. Så idag har jag plockat bort en hel del av dessa och har nu 216 kvar, jag har alltså "gjort mig av" med över 100st. Jag måste dock medge att det inte alls var lätt. Många gånger fastna jag vid personer och var osäker, men som sagt, det viktiga är att fundera på om man får något utbyte av personen i fråga. Vissa personers inlägg får mig till och med att bara må dåligt. 
 
Sen har jag upptäckt att man faktiskt kan ha kvar vänner men välja att inte följa dem, alltså inte se deras inlägg! Detta är ju skitbra, för det kan ju finnas personer man fortfarande behöver vara vän med, men man kanske inte vill se personens inlägg hela tiden!
Fru Minimalist

Jag rensade rejält bland Facebook-vännerna innan vi fick vårt första barn 2015 och tänkte att vi kommer lägga upp en del bilder på bebisen som inte "hela världen" behöver se.

Minns inte hur många jag rensade bort, men över 100 i alla fall. Kravet för att få vara kvar var att "om jag möter den här personen på stan, skulle jag då gärna stanna och utbyta några ord". Inte bara nicka igenkännande eller till och med ignorera. :)

Svar: Låter som ett riktigt ra kriterium tycker jag! Oftast har man dem ju bara kvar helt utan anledning.
Kram Paulina
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress