Paulina Holmberg

Projekt somna i egen säng.
Innan vi fick barn så sa jag ofta att "jag vill INTE bli en såån förälder som....". Tänk om jag ändå hade kunnat vara tyst? Tänk om jag hade kunnat inse att man inte alltid kan vara så snabb med att döma andra och vad de väljer att göra. Fine, vissa saker kan jag fortfarande störe mig på att vissa föräldrar gör och rent generellt anser jag mig inte vara en curling-förälder! Jag ska dock erkänna att saker och ting inte alltid blir som man tänkt!
 
Till att börja med hade B väldigt svårt att somna whatsoever i början (vi anade magknip osv), där omkring (några veckor gammal) fick vi vanka omkring och bära på B, bort och fram, hit och dit, för att han till slut skulle kunna somna, den var det lögn att lägga ner honom. Sådär hade vi det ett tag, men till slut sa jag nej. Jag tyckte situationen var ohållbar och både jag och N fick ont i ryggarna, var trötta och allmänt slitna. Då började jag vänja B vid att somna i famnen näär jag satt och vaggade honom i mina armar, det tog ett tag men till slut hade vi fått in det där ganska bra, och vissa gånger behövde jag bara ha honom i famnen för att han skulle somna.
 
Den sista tiden har B blivit trött på ett helt annat sätt än tidigare. Häromdagen somnade vår lilla unge vid matbordet när han satt och åt gröt, WHAT? Alltså detta är samma barn som vi fick gå och gå och gå och gå med i timmar för att han skulle somna. Så nu försöker vi ta detta till en ny nivå. Nu försöker vi vänja fisen vid att somna i sin egen spjälsäng. Alltså, ja det går, men det tar sin stund, och han är inte så glad innan han somnar. Det tåls dock att tillägga att han ofta skriker även när vi har nattat honom på "vanligt vis". Han har väldigt svårt att varva ner och komma till ro. Så nu försöker vi så gott vi någonsin kan att få honom glad, somna i sin egen säng, och helst också somna om där på natten när han har ammat (att sluta nattamma är nästa projekt).
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress