Paulina Holmberg

7 days of minimalism - Dag 1
Dag ett på listan innebär "clean out your closet". Som jag skrivit om innan har jag gjort en Capsule wardrobe. Jag har lagt till ett par föremål sen jag gjorde denna typ av garderob (lite för magen att växa i bland annat), men nu var det ändå dax att göra om den.
 
Just nu måste jag dock medge att det är lite knepigt att sätta ihop en "ny" capsule, just för att jag har magen kvar just nu, men förväntas behöva mer "amningsvänliga" plagg om ett par veckor. Dessutom blir det ju varmare, vilket också gör att garderoben verkligen behöver uppdateras.
 
Klackarna är förvisso inget som passar mina svullna gravidfossingar just nu, men de står där och väntar tills jag känner att jag vill vara extra fin igen!
 
Det jag har gjort nu är helt enkelt att jag har "utvärderat" min capsule wardrobe. Jag har kollat på de kläder jag inte använt alls, eller nästan inte alls, och funderat på varför. Vissa har jag bestämt mig för att göra mig av med, medan vissa andra ändå får stanna kvar då de helt enkelt inte bara passat en växande mage. Jag har dessutom plockat fram plastbacken med sommarkläder och kollat vilka plagg magen får plats i just nu, men jag inser att jag kommer få plcoka ner den återigen när magen blivit lite mindre!
Fru Minimalist

Vad kul att du börjat fundera på och vilja testa capsule wardrobe! Jag är helt såld på konceptet och körde det både före min graviditet och nu efter (också bf juni 2016, med andra barnet).
Om du vill ha ytterligare tips kring konceptet så har vi skrivit en hel del om det på vår blogg, se gärna här:
http://minimalisterna.se/minimalistisk-garderob-med-capsule-wardrobe/
http://minimalisterna.se/tankar-och-lardomar-om-capsule-warderobe/

På bloggen finns också bilder med mina olika capsule wardrobe, både för höst, vinter och graviditet mm. Bara att gå in och inspireras! :)

Svar: Jag har hunnit köra en capsule, och har faktiskt använt era/dina inlägg som inspiration och för att förstå konceptet lite mer! Kram Paulina
Paulina Holmberg - BF juni 2016

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress