Paulina Holmberg

Recension Maria Nila True Soft
Jag skrev ju ett inlägg HÄR om att jag skulle gå ifrån balsammetoden och testa Maria Nilas serie True Soft. Nu har jag testat produkterna i flera månader, och jag fullkomligt ÄLSKAR dem!

Maria Nila True Soft Shampoo
Jag har ju inte använt schampo på LÄNGE innan jag testade detta, och upplever därför att hårbotten blir lite torr. Inte mycket alls, men ändå lite torrare än vanligt. Jag tar dock väldigt väldigt lite schampo, och därför känns det som att  denna flaska räcker i en evighet! Som ni kanske förstår är alltså inte schampot min favorit bland produkterna, men efter att ha använt balsammetoden så länge så hade jag inte förväntat mig det heller!

Maria Nila True Soft Masque
Masken/hårinpackningen har jag använt på två olika sätt. En dag i veckan låter jag den bara sitta i ca 10 min, den andra dagen i veckan (tvättar mitt hår två dagar i veckan) låter jag den sitta i säkert en timme, ibland kan jag gå runt med den under en handduk i flera timmar, och håret blir SÅ mjukt och lent efter att jag gjort såhär. Jag använder med andra ord inpackningen till varje tvätt, och jag älskar den!

Maria Nila True Soft Conditioner
Jag avslutar varje tvätt med balsam. Jag tar i balsamet i hela håret och låter det verka några minuter. Under tiden drar jag fingrarna genom håret för att "kamma" håret. Jag upplever att det går så lätt att kamma igenom håret med fingrarna på detta viset, och att det även gör håret mindre trassligt efter tvätten. Balsamet tar jag ganska mycket av, och nästa gång jag köper kommer jag definitivt köpa en stor förpackning! Btw, någon som vet varför balsamflaskor alltid är mindre än schampoflaskor? Man använder ju i regel mer balsam än schampo.

Allt som allt upplever jag att håret inte tovar sig lika lätt sen jag började med denna serien, och som sagt, jag älskar verkligen Maria Nilas produkter. Det positiva med att nu använda schampo är ju dessutom att jag kan använda lite mer stylingprodukter (jag använder dock inte alls mycket).